Ой, сколько понаписали. Я вчера не успела поправиться, интернет неожиданно вырубили.
Holden можно посмотреть здесь http://auto.deport.ru/catalog/holden.html</span>
.
LOL, Ольга, лучше не повторяйтесь.
Vovane с вами согласится, и наверное добавит, что плевать на 100летнею историю автозавода. И само-собой Вован подтвердит, что весь каталог автомобилей Холдена нужно смотреть на российском "miki-mause" сайте, а не на сайте самого автозавода - holden.com.au
... Какое невежество.
Для тех кто хочет узнать о Холдене как об Австралийском автозаводе, а не основывать свои знания на мифах и теориях.
Holden's export history
Key dates in the 50-year export history of Australian car producer Holden:
1954 - GMH commences export operations in late November with a small shipment of FJ sedans to New Zealand.
1956 - First exports to Thailand, Malaya and North Borneo.
1958 - Export markets grow to 24 including Indonesia, Goa and Mauritius.
1960 - Left-hand drive FB Holdens shipped to Hawaii.
1964 - A record 13,963 Holdens are exported to 61 destinations.
1967 - Total exports reach 100,000.
1973 - The HQ Holden is released and Holden exports a record 41,181 cars.
1975-77 - Hit by the world oil crisis, Holden exports slump, falling to about 7,500 each year.
1978 - First Commodore exports.
1980 - First Statesman and Caprice exports.
1983 -
Holden becomes Australia's foremost exporter of manufactured goods with export sales worth more than $189 million.
1991 - Holden's Engine Company marks 10 years of Family II four-cylinder exports. Engine exports reach 1.5 million.
1998 - Holden begins exports of the Commodore to the Middle East and Brazil.
2000 - Exports increase by 37 per cent,
contributing $1.3 billion to Australia's balance of trade.
2003 - First shipment of Holden Monaros to the United States start. First engine exports from the new Melbourne
V6 engine plant.
2004 - Monaro exports to the United Kingdom begin.
Total vehicle exports reach a record 52,372.